7 voordelen van een digitale COVID-19 registratie in uw woonzorgcentrum

De voorbije maanden hebben alle woonzorgcentra doelmatig hun COVID-19 besmettingen geregistreerd. De taskforce COVID-19 herhaalt nogmaals hun oproep om dat te blijven doen. “Het opvolgen van COVID-19-gevallen, waar ze zich bevinden en in welke omvang, is essentieel om snel en gepast te reageren. Contactopvolging, testen én registreren zijn daarvoor de sleutelelementen.” deelt de taskforce mee.

Het is belangrijk om die registratie verder te zetten nu er mogelijk een nieuwe golf van besmettingen voor de deur staat. In CareConnect Care kan u het vermoeden van COVID-19, besmetting met COVID-19 en de uitkomst van de test registreren.

De digitale registratie biedt zowel voor de bewoner, medewerker als voor de organisatie een aantal voordelen. We zetten ze graag voor u even op een rijtje.

  • Informatie is voor iedereen toegankelijk
    Elke zorgmedewerker is onmiddellijk op de hoogte kort na de registratie. U kan ook extra nadruk leggen op de besmetting door de infectie bovenaan in de cruciale aandachtspunten weer te geven. Zo is de infectie duidelijk zichtbaar op alle platformen in CareConnect Care Of CareConnect Elderly GO.  
  • Geïntegreerde registratie in CareConnect Care
    U hoeft geen afzonderlijk registratieformulier te maken. Alle registraties gebeuren op dezelfde manier via hetzelfde platform. Geen extra tools, geen extra documenten of bijkomende documentatie. Heel handig. Toch? 
  • Mobiele registratie via tablet en smartphone
    De registratie kan ook mobiel via een tablet of smartphone gebeuren. Op die manier gebeurt de registratie nog gebruiksvriendelijker, kort na de observatie of tijdens een ronde met de arts.
  • (Infectie)veilige
    Bij de registratie met een tablet of smartphone kan het toestel op de besmette kamer of afdeling blijven en kan het toestel ook dienen voor andere doeleinden zoals het plannen van een doktersbezoek, contact met de familie,... Het toestel kan uiteraard ook ontsmet worden (lees hiervoor wel aandachtig uw gebruikshandleiding).
  • Automatische telling indicatoren Vlaamse overheid
    Het Vlaams Agentschap vraagt om op regelmatige tijdstippen extra cijfermateriaal door te geven. Hiervoor hebben we in het begin van de Corona pandemie de functionaliteit van de kwaliteitsindicatoren fors uitgebreid. Dankzij deze uitbreiding hoeft u zelf geen manuele telling meer bij te houden en uit te voeren. Met de data kan Sciensano in kaart brengen waar en wanneer het COVID-19-virus een hoge tol eist binnen de woonzorgcentra en waar de grootste risicopatiënten voor dit virus gehuisvest zijn.
  • Overzichtelijk dashboard in CareConnect Extractor
    Indien u nog een stapje verder wenst te gaan om met adequate data de coronauitbraak te voorkomen of in kaart te brengen, kan u gebruik maken van CareConnect Care Extractor. Hier kan u via een datamodel verschillende gegevens met elkaar op verschillende tijdstippen vergelijken. Als u een groep van wooncentra heeft, kan u de data consolideren en een dashboard op groepsniveau maken.

 

Wens je meer te weten te komen, contacteer ons dan

Gratis ebook - Ontdek hoe zorg en digitalisering hand in hand gaan