Update eWZCFin

Jullie zijn door het Vlaams Agentschap Zorg & Gezondheid op de hoogte gebracht van een wijziging voor de uitrol van de elektronische facturatie naar de Vlaamse Zorgkassen.

Deze communicatie vervangt eerdere communicaties die op onze website zijn gecommuniceerd ivm roll-out planning eWZCfin.

Jullie zijn door het Vlaams Agentschap Zorg & Gezondheid op de hoogte gebracht van een wijziging voor de uitrol van de elektronische facturatie naar de Vlaamse Zorgkassen.

 2 belangrijke wijzigingen werden aangekondigd:

  1. De spreiding zal over 4 periodes gaan in plaats van 2. Initieel was de instap op 1/4/19 of 1/7/19 voorzien. Nu wordt er de mogelijkheid geboden om in te stappen op 1/4/19 (Piloot), 1/5/19, 1/6/19 of 1/7/19. De eerste wave van 1/4 betreft een pilootfase met een beperkt aantal voorzieningen.
  2. Bij elke wave zal de voorschotregeling sowieso gedurende 3 maanden van kracht blijven aan 95% (ipv 80%). Dwz dat elke voorziening gedurende 3 maanden na opstart een voorschot van 95% zal ontvangen en telkens 60 dagen de tijd zal hebben om alle documenten in orde te krijgen en de facturatie te regulariseren.

Het VAZG heeft ons, als softwareleverancier, gevraagd om aan te geven wie in de verschillende waves zou kunnen starten (met richtlijnen over de spreiding). Omdat we een First In First Out principe hebben gehanteerd bij de bestellingen hebben we ook beslist om de waves in te delen in functie van datum van bestelling. Zo worden er 50 voorzieningen in de Piloot gezet en de andere waves ingedeeld in functie van datum van bestelling. We zullen u dan ook uitnodigen om aan de 2de, 3de of 4de wave deel te nemen. Concreet: u start dan met de elektronische uitwisseling van de documenten (opname, katz-score en verzekerbaarheid) en het regulariseren van de facturen.  U zal, zoals hierboven uitgelegd, sowieso nog beroep kunnen doen op de 3 maanden voorschotregeling voorzien tussen het VAZG en de zorgkassen.  Wij zullen uw voorgestelde startdatum in de week van 18/3/19 communiceren. U hoeft dus nu nog geen contact op te nemen.

Om ingedeeld te worden in een wave moet u bij het VAZG ook in orde zijn:

  • Correct certificaat op RIZIV nummer
  • Aangegeven hebben dat u op 1/4/19 wilt starten, indien 1/7/19 zal u in de 4de wave worden opgenomen
  • De verklaring op eer ivm veiligheidsrechtsnoeren hebben afgelegd

Natuurlijk moeten de nodige maatregelen ivm uw CareConnect Admin (Geracc) software ook genomen zijn:

  • Bestelling van de eBilling module: 92% van de voorzieningen zijn reeds in orde
  • Installatie van de security component:  63% van de voorzieningen zijn reeds gebeurd
  • De opleidingen moeten gevolgd worden via de w We zullen herhalingssessies voorzien voor elke wave.  
  • Wij zullen u voor de voorziene datum contacteren om u te voorzien van de nieuwe CareConnect Admin (Geracc) 4.0.6 software met configuratiedocument en de link voor het opladen van uw certificaat. Voor elke Wave communiceren we dus naar de betrokken klanten. Let op de installatie van de nieuwe CareConnect Admin Software moet gebeuren voor alle dossiers die aanwezig zijn op dezelfde server en u moet erop letten dat u op deze server geen incompatibiliteitsprobleem heeft met  Crystal Report 2016. Meer info https://www.corilus.be/elderly/ewzc-fin

Indien u niet wenst te starten op de aangeduide datum dient u dit voor 10/4/19 te melden. U kan dit doen via sales.elderly@corilus.be.

 

Bent u klaar voor eWZC Fin? Download de checklist.