Jullie zijn door het Vlaams Agentschap Zorg & Gezondheid op de hoogte gebracht van een wijziging voor de uitrol van de elektronische facturatie naar de Vlaamse Zorgkassen.
Deze communicatie vervangt eerdere communicaties die op onze website zijn gecommuniceerd ivm roll-out planning eWZCfin.
Jullie zijn door het Vlaams Agentschap Zorg & Gezondheid op de hoogte gebracht van een wijziging voor de uitrol van de elektronische facturatie naar de Vlaamse Zorgkassen.
2 belangrijke wijzigingen werden aangekondigd:
Het VAZG heeft ons, als softwareleverancier, gevraagd om aan te geven wie in de verschillende waves zou kunnen starten (met richtlijnen over de spreiding). Omdat we een First In First Out principe hebben gehanteerd bij de bestellingen hebben we ook beslist om de waves in te delen in functie van datum van bestelling. Zo worden er 50 voorzieningen in de Piloot gezet en de andere waves ingedeeld in functie van datum van bestelling. We zullen u dan ook uitnodigen om aan de 2de, 3de of 4de wave deel te nemen. Concreet: u start dan met de elektronische uitwisseling van de documenten (opname, katz-score en verzekerbaarheid) en het regulariseren van de facturen. U zal, zoals hierboven uitgelegd, sowieso nog beroep kunnen doen op de 3 maanden voorschotregeling voorzien tussen het VAZG en de zorgkassen. Wij zullen uw voorgestelde startdatum in de week van 18/3/19 communiceren. U hoeft dus nu nog geen contact op te nemen.
Om ingedeeld te worden in een wave moet u bij het VAZG ook in orde zijn:
Natuurlijk moeten de nodige maatregelen ivm uw CareConnect Admin (Geracc) software ook genomen zijn:
Indien u niet wenst te starten op de aangeduide datum dient u dit voor 10/4/19 te melden. U kan dit doen via sales.elderly@corilus.be.