Als huisarts kom je in aanmerking voor een geïntegreerde praktijkpremie. De premie geldt als tegemoetkoming voor de aankoop van software, het gebruik van e-diensten en als ondersteuning voor de werking binnen jouw praktijk.
Je kan de geïntegreerde praktijkpremie 2020 sinds 19 juli 2021 aanvragen. We vertellen jou hoeveel de premie bedraagt, lijsten de voorwaarden op, en leggen je uit hoe je deze kan aanvragen.
Je verstuurde in het 2e semester van 2020 minstens 25% van jouw geneesmiddelenvoorschriften via Recip-e.
Je diende in het 2e semester van 2020 minstens 50% van jouw aanvragen van terugbetaling van geneesmiddelen hoofdstuk IV in via de dienst “Hoofdstuk IV” van MyCarenet.
Je of jouw mandataris factureerde in het 2e semester van 2020 minstens 20% van jouw raadplegingen voor patiënten met recht op verhoogde tegemoetkoming via de dienst ‘eFact’ van MyCarenet.
Opgelet: dit criterium telt niet mee als je in een medisch huis werkt dat een akkoord voor forfaitaire betaling heeft gesloten.
Voor minstens 25% van de patiënten waarvoor je in 2020 een GMD-honorarium hebt ontvangen, is uiterlijk op 31 december 2020 een geïnformeerde toestemming geregistreerd via het eHealth-platform (door jezelf, de patiënt of een andere zorgverlener).
De verhouding tussen het totaal aantal verschillende patiënten waarvoor je uiterlijk op 31 december 2020 een SUMEHR hebt opgeladen via de digitale platformen Vitalink, RSW of Abrumet en het aantal patiënten waarvoor je in 2020 een GMD-honorarium hebt ontvangen, bedraagt minstens 25 %.
Tijdens 2020 gebruikte je MyCareNet voor het elektronische beheer van jouw GMD-honoraria.
Opgelet: dit criterium telt niet mee als je in een medisch huis werkt dat een akkoord voor forfaitaire betaling heeft gesloten.
Tijdens het tweede semester van 2020 creëerde je of paste je minstens 5 medicatieschema's aan.
Tijdens het 2e semester van 2020 gebruikte je minstens 5 keer de CEBAM evidence linker (via login).
Tijdens het 2e semester van 2020 diende je minstens 5% van jouw raadplegings-getuigschriften in via de dienst "e-Attest" van MyCarenet.
Opgelet: dit criterium telt niet mee als je in een medisch huis werkt dat een akkoord voor forfaitaire betaling heeft gesloten.
Tijdens 2020 gebruikte je minstens 3 keer het elektronisch formulier “Evaluatie van de handicap – FOD Sociale Zekerheid” voor het versturen van medische informatie naar de FOD Sociale Zekerheid (DG Personen met een handicap) > meer info over de procedure.
De premie 2020 kan je vanaf 19 juli 2021 (t.e.m. 31 oktober 2021) aanvragen, de premie 2021 vanaf juli 2022. Dit kan net zoals de vorige jaren online via de module 'Mijn premieaanvragen' van de MyRiziv-toepassing.
UPDATE: Omwille van de COVID-19-crisis wordt de MyRiziv-aanvraagmodule voor de geïntegreerde praktijkpremie 2020 opnieuw geopend. Heb je je premie dus nog niet aangevraagd, dan krijg je een nieuwe kans tot 31 december 2021.
Een gedetailleerde handleiding voor de aanvraag van je geïntegreerde praktijkpremie 2020 vind je in de CareConnect Manual
Bron: RIZIV