Mia Vanderjeugt over haar overstap naar KineQuick Connect

Share

MiaVanderjeugtIk ben Vanderjeugt Mia, 40 jaar werkzaam als zelfstandige kinesitherapeut in mijn eigen praktijk. Ik ben tevens ook bestuurslid van de kinesitherapeutenkring Ieper (GKAI). Mijn specialisatie: Pelvische reëducatie.

Ik werk alleen in mijn praktijk. Sedert 2006 werk ik met kineQuick. Daarvoor had ik een ander programma: kinesoft. Kinesoft werd overgenomen door kineQuick. Ik gebruik uiteraard dagelijks mijn kineQuick. Ik ben de enige gebruiker.

Wat kineQuick betrof werkte ik op één enkel toestel, nu sinds de overstap op KineQuick Connect op meerdere toestellen.

 

De overstap

Voor het overstappen heb ik wel eventjes getwijfeld, vooral voor het extra werk en de tijd die ik in de overstap zou moeten steken. Dan toch op een bepaald moment beslist “ik doe het”. Datum vastgelegd bij de mensen van KineQuick en ik zat op de boot, ik zou er wel mee leren varen.

Was het een geschikt moment? Ja en neen … ik vond dat het moest. Het is heel belangrijk mee te gaan met de nieuwe digitale ontwikkeling dit kost op het moment zelf wat tijd en energie, maar eens aan het werk loopt alles zoveel beter.

De begeleiding bij de overstap

Die was zeker OK 👍🏼. Samen met Axel werd het nieuwe programma eerst in demo en daarna op eigen programma uitgetest en overlopen. Nadien kon ik terug vallen op de mannen van de helpdesk. Ik zou zeggen: hartelijk dank mannen om mij zo vlot op alle vragen en problemen een oplossing te geven. Ik had heel veel Micheal aan de lijn, hij werkte van thuis uit. Het was een perfecte samenwerking , thanks Micheal.

In het begin was het wat zoeken en aanpassen wat ik wel had verwacht. Maar al bij al viel het wel goed mee.

Leercurve met KQC

KineQuick Connect heeft veel gelijkenis met de ‘oude’ KineQuick, maar daarnaast ook veel verschillen. Nieuwigheden welke dan ook de extra’s aan het nieuwe programma zijn. Nu werk ik via de agenda, kan zowel thuis als eender waar ingevuld worden via computer, iPhone of tablet. De patiënten krijgen automatisch een mail met hun afspraak en een afspraak herinnering. Patiënten kunnen via KineQuick Connect Phone opgebeld worden. Ik gebruik derde betaler voor mijn E-Pathologieën: dit is ook zo veel vlotter en overzichtelijker in KineQuick Connect.

Via je IPhone kan je ook documenten scannen, ze staan onmiddellijk in de documentenlijst van de patiënt. Door het installeren van het eHealth certificaat, staan ook onmiddellijk meer gegevens van de patiënt en het ziekenfonds bij het inlezen van de ID van de patiënt. Aan wie twijfelt voor de overstap…. zeker doen, het zal je aangenaam verrassen.

Ook aan de niet meer zo jonge collega’s (daar ben ik een van): doen! Alles loopt zoveel vlotter en het geeft je zoveel meer mogelijkheden.

Gooi de oude rommel buiten en ga voor een gloednieuwe start.

Mia, de blije nieuwe KQC gebruiker.

 

17 May 2022 - Julie Charlier