Thuisverpleegkundige Katia wint efficiëntie met CareConnect Nurse

Thuisverpleegkundige Katia Vandendriessche stapte een jaar geleden over naar CareConnect Nurse. Over de vele voordelen hoeft ze niet lang na te denken: de software zit erg logisch in elkaar, is eenvoudig in gebruik en heeft een snelle en duidelijke helpdesk. “Ik doe hetzelfde in veel minder stappen. Daardoor win ik heel wat tijd.”

Wie is Katia Vandendriessche?

Katia werkt al bijna 26 jaar als verpleegkundige: eerst in de Sint-Jozefskliniek in Pittem, daarna als zelfstandige thuisverpleegkundige in de regio Izegem-Ingelmunster.

Ondertussen is ze de trotse groepsverantwoordelijke van een 9-koppig team en runt ze een thuiszorgwinkel in Ingelmunster. En alsof dat nog niet genoeg is, is ze ook zorgassistent in 19 assistentiewoningen.

CareConnect_Nurse_Katia_Vandendriessche-1

 

Gebruiksgemak staat voorop

Als groepsverantwoordelijke is Katia elke dag druk in de weer met haar administratie: patiëntregistratie, zorgplan, rondenlijst, zorgevaluatie, registratie van prestaties, en ga zo maar door. Ook de facturatie naar de mutualiteiten neemt ze voor haar rekening.

Katia: “Om kwart voor zes ‘s ochtends start ik al met mijn ronde en mijn zorgwinkel sluit pas om 19 uur de deuren. Tussendoor probeer ik mijn papierwerk rond te krijgen. Van mijn softwareprogramma verwacht ik daarom vooral dat het gebruiksvriendelijk is, om geen kostbare tijd te verliezen.”

 

Overstap naar CareConnect Nurse

Al zolang ze zich kan herinneren, werkt Katia met software van Corilus: eerst 13 jaar met Infiplus, sinds mei 2023 met opvolger CareConnect Nurse. “Ik had vooraf heel wat stress voor die switch”, geeft ze toe. “De computer zie ik als een noodzakelijk kwaad. Ik ben vooral met mijn vak bezig. Maar de nieuwe software heeft me aangenaam verrast. Ik werk vandaag veel efficiënter dan vroeger.”

“Waaraan dat precies ligt? Het programma zit gewoon erg logisch in elkaar. Een toiletzorg aanvraag of mijn rondenlijst maken, dat doe ik allemaal in enkele eenvoudige stappen. Het is zelfs zo makkelijk dat ik soms denk dat ik het verkeerd heb gedaan (lacht). Mijn collega’s kunnen ook meer zelf doen, waardoor ik veel zaken uit handen kan geven. Nee, ik heb me de overstap nog geen moment beklaagd.”

“Werken met CareConnect Nurse is zo makkelijk dat ik soms denk dat ik het verkeerd heb gedaan.”
Katia Vandendriessche – thuisverpleegkundige

 

Snel geholpen 

Ook over de bijstand van Corilus tijdens en na de migratie heeft Katia alleen maar lovende woorden. Katia: “De dag van de switch is spannend natuurlijk, maar Corilus deed alles om de overstap zo vlot mogelijk te laten verlopen. Nadien ontving ik nog een uitgebreid informatiepakket om met de software te leren werken.”

Maar de snelle helpdesk-support vindt Katia toch de grootste troef van het Corilus-team. “Ik maak maandelijks een ticket aan waarin ik al mijn vragen bundel. Ik geef mee wanneer ik bereikbaar ben en de helpdesk belt me altijd stipt op tijd. We gaan samen door de lijst en de Corilus-medewerkers nemen echt de tijd om me alles goed uit te leggen – meermaals als het moet. Ja, noem me gerust een helpdesk-superfan!”

“De Corilus-medewerkers nemen echt de tijd om me alles goed uit te leggen – meermaals als het moet. Noem me gerust een helpdesk-superfan.”
Katia Vandendriessche – thuisverpleegkundige

Katia leert nog elke dag bij over de software, maar benadrukt dat ze de basis heel snel onder de knie had. “Eenmaal je de logica van het systeem doorhebt, ben je echt vertrokken”, verzekert ze. “Ik zou nooit meer anders willen werken.”  

CareConnect_Nurse_Katia_Vandendriessche_3

Zelf de voordelen van CareConnect Nurse ontdekken?

Maak net als Katia de overstap. Maak kennis of boek een demo.