Checklist: heb jij als apotheker baat bij een coachingstraject?
Met een coachingstraject haal je meer uit je apotheek én je CareConnect Pharmacist-pakket. Maar is zo’n begeleiding op maat wel iets voor jou? Je ontdekt het aan de hand van deze checklist.
1. Je zette al je eerste stappen met CareConnect Pharmacist
Een coachingstraject heeft weinig zin als je nog nooit met Corilus-software werkte. Er is immers een eerste basis nodig waarop je samen met je coach kan bouwen. Welke modules heb je zo goed als volledig in de vingers? En welke processen gebruik je zelden of niet op de juiste manier?
Pas nadat je een maand of twee met CareConnect Pharmacist werkt, kunnen we je werkprocessen verder uitdiepen.
Meer uit software en dus ook uit de apotheek halen: met die wens kwam Apotheek Develter begin 2019 bij Corilus aankloppen. Dankzij een coachingstraject op maat konden apotheker Marlies en haar collega’s die ambitie realiseren. “Vandaag hanteren we nog steeds de tactieken uit de sessies, want de resultaten liegen er niet om.” Lees de case van Apotheek Develter.
2. On the spot bijleren schrikt je niet af
Op basis van het intakegesprek – waarin je je verwachtingen, noden en uitdagingen aan bod komen – begin je onmiddellijk aan je persoonlijk programma.
Wij geven jou de tools en tips om je apotheek efficiënt te beheren. Een Corilus-coach loodst je stapsgewijs door softwarefuncties voor bepaalde vraagstukken, daarna mag je aan de slag. Geen urenlange theoretische uitzetting dus, maar meteen oplossingen uitproberen. Op die manier krijg je de aangeleerde processen sneller onder de knie.
3. Je hebt tijd voor de coaching
De uren die je aan coaching besteedt, kan je niet spenderen aan het dagelijkse runnen van je apotheek. Want hoewel de training in jouw apotheek plaatsvindt, ben je druk in de weer met je coach. Bij een dringende vraag of een noodgeval in je apotheek kan je natuurlijk even bijspringen, maar de bedoeling is vooral dat je zoveel mogelijk bijleert.
Doorheen de verschillende coachingsmodules oefen je idealiter ook de aangeleerde oplossingen. Zo kan je coach bij de volgende sessie niet alleen je vragen beantwoorden, maar ook verder bouwen op de vorige training. Door nu tijd vrij te maken, werk je op termijn sneller en efficiënter – en spaar je dus kosten uit.
4. Je mikt vooral op resultaten op lange termijn
Een coachingstraject duurt doorgaans zes à zeven maanden. Want naast quick wins, wil je ook duurzame verbeteringen doorvoeren.
Bovendien is er ook tijd nodig om de ware impact van de training en resterende aandachtpunten in kaart te brengen. Het is bijvoorbeeld vanzelfsprekend dat zonnecrèmes en aftersuns beter verkopen tijdens de zomermaanden. Door de cijfers over een langere periode te analyseren, breng je resultaten correct in kaart.
Welke coaching kan jouw apotheek gebruiken? Ontdek het via onze coaching scan!
5. Je erkent dat de apotheek blijft evolueren
Van het elektronisch geneesmiddelenvoorschrift over digitale patiëntenplatformen tot het online medicatieschema: de voorbije jaren digitaliseerde de gezondheidszorg in een sneltempo. Die online omslag heeft een onmiskenbaar effect op apothekers, en dat zal in de toekomst niet veranderen.
Om op die trends in te spelen, is het van vitaal belang om werk te blijven maken van een efficiënt beheer van je apotheek. Daarom ronden jij en je coach de training af met een analyse. Welke doelstellingen behaalde je al? Moet je bepaalde voornemens bijsturen? En welke stappen moet je nog zetten? Op die manier blijf je doelgericht bouwen aan een gezonde apotheek.
Interesse in een coachingstraject?
Lees er alles over op onze infopagina.
Of contacteer ons vrijblijvend voor bijkomende info of een offerte.