Voor jou als logopedist komt je patiënt op de eerste plaats. Dus wil je voor hem of haar alleen maar de beste zorg. Dankzij de voordelen die digitalisering brengt, werk je niet alleen veiliger en efficiënter, je stemt je zorg nóg beter af op de individuele noden van je patiënt. Een win-win dus! Benieuwd naar de mogelijkheden van CareConnect Essential op maat van logopedisten?
Een van de meest opvallende voordelen van onze software is de verbeterde efficiëntie die het met zich meebrengt. Door administratieve taken te digitaliseren, zoals het bijhouden van patiëntendossiers, afsprakenplanning en facturatie, bespaar je zowel tijd en middelen.
Via elektronische patiëntendossiers kan je sneller en makkelijker informatie vinden, delen en bijwerken, waardoor je productiviteit – en die van je team – verhoogt. Bovendien helpen digitale afspraaksystemen bij het automatiseren van herinneringen en follow-ups, waardoor je de kans op no-shows vermindert.
Digitalisering biedt nieuwe mogelijkheden om de zorg voor je patiënten te verbeteren, vooral bij multidisciplinaire samenwerking. Met CareConnect Essential moet je in de toekomst gemakkelijk kunnen communiceren met andere zorgverleners, zoals huisartsen, specialisten en psychologen. We bouwen ook aan een gedeelde ruimte voor het delen van behandelplannen, het monitoren van de voortgang, snelle informatie-uitwisseling en gezamenlijke besluitvorming via de tool.
Ook veiligheid is een belangrijk aspect in logopediepraktijken. Een digitaal systeem als CareConnect Essential biedt geavanceerde beveiligingsmaatregelen om de privacy en vertrouwelijkheid van patiëntgegevens te waarborgen.
Je elektronische patiëntendossiers worden beschermd met sterke toegangscontroles, om te voorkomen dat niet-gemachtigden toegang krijgen tot gevoelige informatie. Als straks ook het delen van informatie tussen zorgverleners mogelijk wordt via de tool, is de veiligheid verzekerd. Dit minimaliseert de kans op verlies van vertrouwelijke gegevens.
Digitalisering biedt jou ook nieuwe manieren om te patiëntenportaal Helena komen voorschriften nu al veilig in de app terecht en zal het straks ook mogelijk zijn om op afstand toegang te bieden tot oefeningen en ander materiaal.
Dit opent de deur naar meer gepersonaliseerde zorg, waarbij patiënten thuis oefeningen doen en hun voortgang bijhouden met behulp van slimme apps. Zo vergroot hun betrokkenheid bij de behandeling en maakt het een nauwkeurige monitoring en aanpassing van de therapie mogelijk.
Door digitale systemen te omarmen, kan je gemakkelijk informatie delen, samenwerken en een holistische benadering van zorg bieden. Bovendien biedt CareConnect Essential de nodige veiligheidsmaatregelen om de privacy van je patiëntgegevens te waarborgen.
Het is wel belangrijk om je software correct en op een veilige manier te implementeren. Met Corilus kies je voor een partner met hoge servicegraad, en meer dan 30 jaar ervaring binnen de zorgsector.
CareConnect Essential 30 dagen gratis uitproberen?
Zet je eerste stappen naar digitalisering samen met CareConnect Essential. De ideale basistool die meegroeit met de digitale noden van je praktijk.