De voordelen van elektronische facturatie (eFact) voor arts-specialisten
Als arts-specialist wil je je optimaal richten op wat echt belangrijk is: de zorg voor jouw patiënten. De komende veranderingen in de regelgeving, met als kern de verplichte elektronische facturatie vanaf 1 september 2025, vragen om een efficiënte en toekomstbestendige aanpak.
Dat administratieve lasten vaak tijd en energie kosten die je liever besteedt aan de zorg zelf, begrijpen we maar al te goed. Daarom ondersteunen wij je graag bij de overgang naar elektronische facturatie, zodat je volledig in regel bent én jouw praktijk efficiënter kunt runnen.
Eenvoudig overstappen naar elektronische facturatie (eFact)
Vanaf 1 september 2025 wordt elektronische facturatie verplicht. Dit betekent het einde van papieren getuigschriften en administratieve rompslomp. De overstap naar elektronische facturatie hoeft geen administratieve nachtmerrie te worden. Met de juiste ondersteuning en tools kan je eenvoudig voldoen aan de nieuwe wettelijke verplichtingen.
Met CareConnect Specialist stap je moeiteloos over naar een digitale facturatieprocedure. Onze gebruiksvriendelijke EMD software met ingebouwde tarificatie- en facturatiemodule zorgt ervoor dat je snel en geautomatiseerd jouw facturen elektronisch indient bij de verzekeringsinstellingen.
Focus op zorg, niet op administratie
Als arts-specialist is jouw tijd kostbaar. Door de administratieve lasten te verminderen, kan je jouw praktijk efficiënter runnen. Een modern en compleet Elektronisch Medisch Dossier helpt je daarbij en automatiseert zoveel mogelijk routinetaken. En dankzij een digitalisering van jouw facturen, is de kans op fouten minimaal en verloopt de verwerkingen ook nog eens sneller. Minder administratie dus en meer tijd voor zorgverlening.
Toekomstbestendig
Veranderingen in de regelgeving vereisen vaak een nieuwe manier van werken dan je gewend bent. Door nu al actie te ondernemen en te investeren in de juiste software, zorg je ervoor dat jouw praktijk klaar is voor de toekomst. Niet enkel op vlak van facturatie, maar ook op vlak van digitalisering in het algemeen.
Het implementeren van een betrouwbaar en gebruiksvriendelijk EMD systeem garandeert dat je ook op vlak van zorg mee bent met de digitalisering in de gezondheidszorg. En kan profiteren van alle voordelen die eHealth te bieden heeft. Bovendien voldoe je moeiteloos aan de nieuwe wettelijke eisen rond elektronische facturatie zonder onderbrekingen in jouw workflow.
CareConnect Specialist biedt u een robuuste en betrouwbare oplossing die niet alleen voldoet aan de wettelijke vereisten, maar u ook helpt uw praktijk toekomstbestendig te maken.
Transparantiewetgeving
De nieuwe regels gaan niet alleen over het elektronisch indienen van facturen, maar ook over transparantie in de facturatieprocessen. Dit betekent dat naast de facturatie zelf, ook aanvullende gegevens zoals ereloonsupplementen en niet-vergoedbare verstrekkingen duidelijk moeten worden vastgelegd en doorgegeven.
CareConnect Specialist integreert deze vereisten naadloos in het facturatieproces. En helpt je deze gegevens nauwkeurig te registreren en te communiceren met verzekeringsinstellingen, wat leidt tot een vlottere verwerking en snellere terugbetaling.
Klaar voor de toekomst met CareConnect Specialist
De verplichte overgang naar elektronische facturatie biedt een mooie kans om jouw praktijk te optimaliseren en verder te digitaliseren. Met CareConnect Specialist beschik je over een modern elektronisch medisch dossier die je helpt de administratieve lasten te verlichten en jouw praktijk tegelijkertijd volledig in regel stelt met de nieuwe regelgeving.