eHealthbox communicatie van tandarts naar ziekenhuis

Ziekenhuizen stellen meer en meer de vraag om communicatie via mail te vermijden en zoveel mogelijk met eHealthBox te werken.

eHealthBox berichten versturen naar de persoonlijke eHealthBox van een collega of uw berichten adresseren aan de eHealthbox van een arts in een ziekenhuis, het kan in CareConnect Dentist. Het bericht wordt gestuurd naar de eHealthBox van het ziekenhuis met vermelding van de arts aan wie het bericht gericht is. Op die manier kan het ziekenhuis ervoor zorgen dat het bericht bij de juiste persoon terechtkomt.

Hoe vind ik een arts in een ziekenhuis in het eHealth-adresboek van CareConnect Dentist? 

  1. Open een nieuw bericht en klik op “Aan” om het adresboek te openen
  2. Typ de naam van de arts en/of de naam van het ziekenhuis
  3. Als de arts ook een persoonlijke eHealthBox heeft, zal u mogelijk 2 zoekresultaten krijgen voor diezelfde arts:
    - Zal de patiënt behandeld worden in het ziekenhuis? Dan kiest u voor het zoekresultaat waarbij het ziekenhuis en het bijhorende RIZIV-nummer (7xxxxxxx) vermeld wordt.
    - In de andere gevallen, kiest u voor het zoekresultaat waarbij “(Tand)Arts” en het RIZIV-nummer van de arts vermeld wordt. Dan wordt het bericht verstuurd naar de persoonlijke eHealthBox van de arts, waar het ziekenhuis geen toegang toe heeft.

Wat als ik de arts niet terugvind in het eHealth-adresboek van CareConnect Dentist?

Als u de arts niet terugvindt of als u enkel de persoonlijke eHealthBox terugvindt (= eHealth-contact zonder vermelding van het ziekenhuis), vraagt u best aan het ziekenhuis om de arts toe te voegen aan de HealthPages, dat is het adresboek waar CareConnect Dentist gebruik van maakt. Klik hier voor meer info over hoe het ziekenhuis dit kan doen.

Uw eHealth bericht koppelen aan een patiënt

Eén van de voordelen van eHealthBox is dat het INSZ van de patiënt kan meegestuurd worden met het bericht. In CareConnect Dentist kan het bericht op die manier automatisch gekoppeld worden aan de juiste patiëntfiche op voorwaarde dat de patiënt en zijn/haar INSZ al gekend is in het programma.

Ziekenhuizen gaan hier nog een stap verder en vragen om steeds het INSZ van de patiënt mee te sturen, zodat het bericht automatisch gerouteerd kan worden naar de bijhorende patiëntfiche. Als u een bericht naar een ziekenhuis verstuurt zonder vermelding van het INSZ van de patiënt maakt CareConnect Dentist u hier attent op. De kans bestaat namelijk dat zo’n bericht niet tot bij de arts in kwestie raakt.

Wat als het ziekenhuis de inhoud van mijn bericht niet kan lezen?

Standaard vormt CareConnect Dentist eHealthbox berichten die u verstuurt naar een ziekenhuis om naar een PDF-bestand. Dit PDF-formaat zullen de meeste ziekenhuizen die met een modern softwarepakket werken kunnen uitlezen. Mocht dit niet het geval zijn, bieden we ook de mogelijkheid om te versturen via het Medidoc protocol. Dit kan via de "Medidoc reporteForm, maar is heel wat beperkter in mogelijkheden (gebruik van opmaak, toevoegen van bijlages, werken met modellen...).

Laat u alvast inspireren door onderstaand filmpje en bekijk hoe dit in CareConnect Dentist in zijn werk gaat.

Beveiligd communiceren met CareConnect Dentist