9 meest gestelde vragen van (startende) tandartsen over praktijksoftware

Bij je opstart als tandarts komt heel wat kijken. Eén van de aspecten is het aanschaffen van een softwarepakket, al dan niet met extra hardware. Ik bundelde de 9 meest gestelde vragen van startende tandartsen over praktijksoftware.

Een tandarts is geen softwarespecialist. Bovendien heb je vast wel wat beters te doen dan je in software te verdiepen. Daarom beantwoord ik hieronder voor jou de meest gestelde vragen van startende tandartsen.

1. Is mijn PC of laptop krachtig genoeg voor jullie tandartssoftware?

Het hangt ervan af. Om CareConnect Dentist te gebruiken, moet je toestel aan bepaalde specifieke systeemvereisten voldoen (de juiste hoeveelheid RAM, een krachtige processor …). Hoe dan ook: als eerste stap maken wij altijd een inventaris van wat je al hebt en eventueel nog nodig hebt. Zo komen we samen tot de meest geschikte opzet voor jouw tandartspraktijk.

2. Bieden jullie een starterskorting voor startende tandartsen?

✔️Ja! Die is er voor wie enkel software of soft- én hardware aanschaft. Zonder aankoop van hardware geniet je 1 jaar gratis van CareConnect Dentist*. In combinatie mét hardware heb je nog eens 10% op onze computers, schermen en printers.

Vraag jouw starterskorting* nu aan!

* Je kan van deze starterskorting genieten binnen de eerste 3 jaren na het afstuderen.

3. Kan ik jullie software CareConnect Dentist uitproberen?

Dat kan je niet zelf vanuit je praktijk of thuis, maar we komen graag langs voor een demo. In Corona-tijden kan dit natuurlijk ook vanop afstand.

Contacteer ons voor meer informatie en een demo!

4. Moet ik mijn soft- en hardware zelf installeren?

Neen! Wij leveren computers waarop onze software CareConnect Dentist volledig geïnstalleerd is. Vraag je daar nog grote onderdelen hardware bij, dan komen we die ter plaatse bij jou installeren. Met vragen kan je steeds terecht bij onze dentale adviseurs.

Leestip!

Software en hardware in je tandartspraktijk: wat heb je nodig?

5. Kan ik mijn digitale beeldapparatuur koppelen aan jullie software?

Vast en zeker! Via Mediadent, een onderdeel van CareConnect Imaging Dentist, link je al jouw digitale beeldvormingssystemen (pano’s, captoren, fosforsystemen, intra-orale camera’s …) met CareConnect Imaging Dentist. Tevens verbeter je de kwaliteit van radiografieën en dankzij de koppeling integreer je de beelden in één beweging in je patiëntendossiers.

6. Kan ik via Corilus ook mijn digitale beeld-apparatuur aanschaffen?

Dat kan! We volgen de evoluties op het vlak van digitale beeldapparatuur op de voet en werken samen met een aantal betrouwbare partners om je de beste prijs-kwaliteitverhouding te garanderen. Een overzicht van onze partners en hun apparatuur vind je onderaan deze pagina.

Neem contact met ons op om samen de geschikte apparatuur voor jouw tandartspraktijk te kiezen. 

7. Mijn vennootschap is nog ‘in oprichting’: kan ik al starten?

Jazeker, ook dan kunnen wij je al van de nodige soft- en hardware voorzien.

8. Is een online agenda voor een tandartspraktijk aanbevolen?

Toch wel! Steeds meer patiënten, vooral in de jongere leeftijdscategorie, willen vandaag tandheelkundige afspraken zelf online boeken en beheren.

Handig: bij ons is dat geen extra zorg. CareConnect Dentist heeft een continue gesyncte online agenda, Progenda genaamd. Het voordeel van Progenda is tweeledig: als een patiënt zijn afspraak online boekt, wordt die afspraak automatisch gelinkt aan zijn medisch dossier. Tijdens de consultatie kan jij zijn dossier zo meteen openen, maar ook eenvoudig een vervolgafspraak boeken.

9. Geniet ik garantie?

Op defecte onderdelen geniet je garantie. Onvoorspelbare schade, zoals een crash van je computer, wordt gedekt met een onderhoudscontract. Wij herstellen dan je computer en installeren een vervangtoestel.

Meer te weten komen over onze tandartssoftware?

Bezoek dan onze website CareConnect Dentist en contacteer ons voor meer info, een demo en offerte.

Nieuwe call-to-action