CareConnect into.care breidt uit: 5 nieuwe en 5 toekomstige features

Onze developers en zorgexperten werken sinds 2021 aan de nieuwste generatie software voor woonzorgcentra. Hoe ziet CareConnect into.care er intussen uit? Een overzicht van vijf features die je nu al kan gebruiken en vijf releases die er binnenkort aankomen.

1 jaar CareConnect into.care: 5 nieuwe features

Bij de uitbouw van CareConnect into.care focussen we op twee grote pijlers: administratie en zorg. In beide domeinen rolden we in 2021 een hele reeks nieuwe ontwikkelingen uit. Vandaag geniet je nu ook van deze 5 functionaliteiten:

1. Digitale facturatie

Dankzij de uitgebreide administratiemodule voor bewoners én de rechtstreekse link met de mutualiteiten kan je (in Vlaanderen) elektronisch vanuit CareConnect into.care factureren.

2. Rapporteringsmodule

Vanuit een overzichtelijk zorg- en medicatiedossier kan je nu heldere rapporten trekken, per bewoner en per afdeling. Handige inzichten om je workflow en bewonerszorg verder te verbeteren.

3. Uitgebreid agendasysteem

Agenda’s van zorgverleners zoals kinesitherapeuten en logopedisten zijn nu geïntegreerd in je software, zodat je meteen de planningspuzzel kan leggen.

4. Upgrade zorgdossier

Medewerkers kunnen eenvoudig verschillende zorgregistraties uitvoeren en opvolgen. Denk aan wondzorg en infecties, maar ook informatie over bijvoorbeeld eetgedrag en incontinentie.

5. Integratie woonleefplan

CareConnect into.care biedt vandaag al de mogelijkheid om het woonleefplan, een onderdeel van BelRAI, te integreren. Vanaf 1 juni 2023 wordt BelRAI voor alle woonzorgcentra verplicht.

Coming soon: 5 features in de maak

CareConnect into.care blijft ook de komende maanden en jaren evolueren om je nog beter te ondersteunen in de dagelijkse werking van je woonzorgcentrum. Deze features mag je binnenkort verwachten:

1. Digitale facturatie (bis)

Om je digitale facturatie te vergemakkelijken, blijven we de communicatie met mutualiteiten en andere instanties optimaliseren. Zo zullen we het nieuwe elektronisch facturatiesysteem voor Brusselse organisaties in onze software verwerken.

2. Rapportering 2.0

Je hebt intussen al heel wat mogelijkheden om je bewonersdata op te volgen. Binnenkort gaan we nog een stap verder met een uitgebreide BI-omgeving voor elk woonzorgcentrum. Zo kan je je gegevens tot in detail analyseren.

3. Aanklikbare dashboards

Als hoofdverpleegkundige of zorgmedewerker zal je meer inzicht krijgen in de zorgsituatie van bewoners via dashboards. Klik je door op taken, dan zal je per bewoner zien welke al dan niet afgewerkt zijn, zodat je gemakkelijker het zorgteam kan coachen.

4. DAR-module

DAR staat voor ‘data’, ‘action’ en ‘results’. Via de DAR-module zal je aan bepaalde gegevens een specifieke actie kunnen koppelen en het resultaat ervan delen. Een voorbeeld:

  • Een bewoner eet al een week minder dan normaal (data).
  • Je zorgpersoneel vraagt wat de bewoner graag eet (action).
  • De bewoner krijgt een aangepast menu en eet weer voldoende (results).

De module wordt bovendien mooi geïntegreerd in de mobiele applicatie en het zorgportaal.

5. Nieuwe integraties

CareConnect into.care laat integraties met complementaire software gemakkelijk toe. Denk maar aan je kameroproep- of maaltijdbeheersysteem. De komende maanden en jaren zullen nog meer koppelingen mogelijk worden, zodat je je woonzorgcentrum kan runnen via één geïntegreerd netwerk in de cloud.

Voor en door woonzorgcentra

De nieuwe features in CareConnect into.care zouden niet tot stand kunnen komen zonder de inzet van een toegewijd team. Maar ook onze nauwe samenwerking met woonzorgcentra is een cruciale factor. Zo stemmen we ons softwarepakket immers optimaal af op de wensen van alle zorgverleners en residenten. Lees meer over de ontwikkeling van CareConnect into.care >


Meer weten over CareConnect into.care? Onze accountmanagers helpen je graag verder.