Dr. Nele De Keersmaecker vertelt over haar opstart als huisarts 10 jaar geleden en hoe CareConnect jonge artsen ondersteunt bij hun eerste stappen. Een getuigenis.
De opstart van een huisartsenpraktijk brengt heel wat administratieve rompslomp met zich mee. Je moet eerst heel wat regelen om je te registreren en vestigen als arts. Daarna volgt het papierwerk in de praktijk, wat aan het begin van je loopbaan meer tijd vraagt: patiëntendossiers aanmaken, bestelformulieren invullen en verzenden, resultaten van onderzoeken op een efficiënte wijze klasseren om ze snel terug te vinden, enzovoort.
Dankzij CareConnect breng je heel wat administratieve taken efficiënt en snel in orde, en hou je meer tijd over voor je patiënten én jezelf.
Toen ik 10 jaar geleden begon te werken, sloot ik me aan bij een bestaande groepspraktijk. Mijn collega’s werkten toen wel al met een ander programma, maar dat was een stuk minder gebruiksvriendelijk en had minder funtionaliteiten. Natuurlijk stond de technologie destijds ook nog niet zo ver als nu.
Wanneer ik vroeger tijdens een huisbezoek wou opzoeken of bepaalde medicatie terugbetaald werd, of de patiënt dat specifieke medicijn mocht innemen, moest ik hiervoor een collega opbellen. Vandaag staat die info allemaal in CareConnect én in de cloud. Ik kan dit soort gegevens nu met slechts een paar klikken altijd en overal opzoeken of aanvullen, ook op verplaatsing. Zo win ik meer tijd voor mijn patiënten en voor mezelf. Ik had bovendien slechts 2 lessen nodig om de tool onder de knie te krijgen.
Alle gegevens zijn overal beschikaar, zo kan ik ook op huisbezoek het dossier van mijn patiënt controleren en aanvullen.
Zijn er veranderingen, dan blijf ik dankzij CareConnect makkelijk op de hoogte. Bijvoorbeeld wanneer een procedure wijzigt of de lijst van terugbetaalde medicatie wordt herzien. Ook de tool zelf evolueert. Updates worden automatisch geïnstalleerd op momenten waarop ik het programma niet gebruik. Zodra ik CareConnect dan weer opstart, krijg ik een korte, heldere uitleg over de nieuwigheden. En is er toch iets niet duidelijk, dan staat de helpdesk voor me klaar.
Kortom: wie vanaf de start met CareConnect werkt, wint erbij! De geneeskundestudenten nu hebben al meteen een voordeel: zij leren tijdens hun studies al met het programma werken en kunnen dus meteen aan de slag!
Als ik een vraag stel aan de helpdesk, krijg ik vrijwel meteen het antwoord dat ik zoek en kan ik snel weer verder met mijn werk.