Zoals u weet, komt u als huisarts in aanmerking voor een geïntegreerde premie. De premie geldt als tegemoetkoming voor de aankoop van software, het gebruik van e-diensten en als ondersteuning voor uw praktijk.
De voorwaarden voor de premie 2019 blijven onveranderd. We lijsten ze nog even voor u op.
U verstuurt in het 2e semester van het premiejaar minstens 25% van uw geneesmiddelenvoorschriften via Recip-e.
U dient in het 2e semester van het premiejaar minstens 50% van uw aanvragen van terugbetaling van geneesmiddelen hoofdstuk IV in via de dienst “Hoofdstuk IV” van MyCarenet.
Uzelf of uw mandataris factureert in het 2e semester van het premiejaar minstens 20% van uw raadplegingen voor patiënten met recht op verhoogde tegemoetkoming via de dienst ‘eFact’ van MyCarenet.
Opgelet: dit criterium telt niet mee als u in een medisch huis werkt dat een akkoord voor forfaitaire betaling heeft gesloten.
Voor minstens 25% van de patiënten waarvoor u voor het premiejaar een GMD-honorarium hebt ontvangen, is uiterlijk op 31 december van het premiejaar een geïnformeerde toestemming geregistreerd via het eHealth-platform (door uzelf, de patiënt of een andere zorgverlener).
De verhouding tussen het totaal aantal verschillende patiënten waarvoor u uiterlijk op 31 december van het premiejaar een SUMEHR hebt opgeladen via de digitale platformen Vitalink, RSW of Abrumet
en het aantal patiënten waarvoor u voor het premiejaar een GMD-honorarium heeft ontvangen, bedraagt minstens 25 %.
Tijdens het premiejaar gebruikt u MyCareNet voor het elektronische beheer van uw GMD-honoraria.
Opgelet: dit criterium telt niet mee als u in een medisch huis werkt dat een akkoord voor forfaitaire betaling heeft gesloten.
Tijdens het tweede semester van het premiejaar creëert u of past u minstens 5 medicatieschema's aan.
Tijdens het tweede semester van het premiejaar gebruikt u minstens 5 keer de CEBAM evidence linker (via login).
Opgelet: dit criterium telt niet mee als u in een medisch huis werkt dat een akkoord voor forfaitaire betaling heeft gesloten.
Tijdens het premiejaar gebruikt u minstens 3 keer het elektronisch formulier “Evaluatie van de handicap – FOD Sociale Zekerheid” voor het versturen van medische informatie naar de FOD Sociale Zekerheid (DG Personen met een handicap) > meer info over de procedure.
Hoe meer u deze e-diensten gebruikt, hoe hoger het bedrag van uw premie. U dient minimum aan 6 van de 10 parameters te voldoen. Aan de hand van de door u voldane parameters, varieert het bedrag van de premie van € 1.000 tot € 6.000.
De premie 2018 kan u vanaf juli 2019 aanvragen, de premie 2019 vanaf juli 2020. Dit kan net zoals vorig jaar online via de module 'Mijn premieaanvragen' van de MyRiziv-toepassing.
Bron: RIZIV