Nieuw in CareConnect Physiotherapist versie 5.5

Deze week releasen we een nieuwe versie van onze software voor kinesitherapeuten, CareConnect Physiotherapist. Een overzicht van de verbeteringen in deze nieuwe versie vind je hieronder.

Werklijst

Er is een bijkomende optie om afspraken te valideren. Dit kan onderaan de details van de afspraak geselecteerd worden via het pijltje rechts van de groene knop ‘valideren’. 

Valideren en betalen

Via de knop "Valideren en betalen", kan een afspraak gevalideerd worden en kan u in het volgende scherm de betaling via bancontact of cash registreren door het gepaste icoon te selecteren.

Dossier

Onder de parameters kan u vanaf nu twee nieuwe sets parameters selecteren en invullen: perimetrie & volumetrie. Na het invullen van de nodige metingen, worden het totaal en het relatief verschil automatisch berekend. Het resultaat wordt getoond in het contact, het journaal en het verslag.

Indien er een therapeutische relatie bestaat met de patiënt, en deze zijn geïnformeerde toestemming heeft gegeven, kan u vanaf nu ook onder de externe platformen de sumehr van de patiënt binnenhalen. De volgende informatie is mogelijk beschikbaar:

  • Non-therapeutische contactpersonen
  • GMD-houder
  • Zorgverleners
  • Allergische reacties op medicijnen
  • Allergieën

Takenlijst

In versie 5.5 van CareConnect Physiotherapist is een nieuwe functionaliteit beschikbaar: de takenlijst. Elke gebruiker heeft zijn/haar eigen takenlijst, maar er bestaat ook een gedeelde takenlijst voor de praktijk. Bijkomende takenlijsten kunnen aangemaakt worden via de “nieuwe lijst”. Hier kan u eveneens kiezen met welke gebruikers u de lijst deelt. Lees hier meer over de nieuwe takenlijst >

Tarificatie

  • In de nieuwe versie worden de naam en het rijksregisternummer van de patiënt nog eens vermeld als de sessies van de patiënt verder lopen op de volgende pagina van de mutualiteitsfactuur.
  • De resultaten van zoekcriteria voor de herinneringsbrieven zijn vanaf nu ook exporteerbaar in een CSV file. 
  • Wanneer een kinesitherapeut manueel attesteert en het zo geconfigureerd is, dan zijn de opties “Print attesten” en “Print facturen en attesten” niet meer zichtbaar op de “Te ontvangen” en “Afgewerkt” schermen. 
  • Een aantal prestaties voor specifieke aandoeningen met een zware pathologie met een behandeling van minimum 45 minuten, mogen maximum 50 keer geattesteerd worden gedurende een periode van 1 jaar vanaf de datum van de eerste prestatie. De controle van maximum 50 per jaar werd uitgebreid naar elk jaar.
  • In het kader van de homologatie van de software, dienen adres, postcode en gemeente in de patiënten fiche ingevuld te zijn om de facturatie te kunnen uitvoeren.

Individual patient screen

  • Om verwarring te vermijden met de voorschriftdatum werd de creatiedatum van de zorgaanpak weggenomen in de beschrijving van de zorgaanpak en de medische diagnose.
  • In de kolom “Attest voor” wordt de mutualiteitsnummer vermeld indien de zorgaanpak aangerekend wordt aan de mutualiteit.
  • Vanaf heden worden de initialen van de kinesitherapeut die de sessie heeft uitgevoerd getoond. Bovendien kan een kinesitherapeut die geen beheerdersrol heeft, geen facturen aanmaken in de naam van andere kinesitherapeuten.

Attest model D

Attesten van het type model D kunnen vanaf nu geconfigureerd en geprint worden.