De rapportage-mogelijkheden in CareConnect Physiotherapist

Er zijn vele rapporten beschikbaar in CareConnect Physiotherapist, afhankelijk van jouw behoeftes. We zetten de drie meestgebruikte rapporten graag even voor jou op een rijtje.


Rapport 1 l Een overzicht van alle inkomsten op basis van de datum van de attesten in een bepaalde periode en voor een bepaalde kinesitherapeut

In het tabblad "Tarificatie", "Rapporten", kies "Algemene en boekhoudkundige rapporten". Selecteer de gewenste periode en de kinesitherapeut voor wie je het rapport wilt maken.

Bij "Voor rekening van" moet je kiezen uit "Patiënt"; "Mutualiteit"; "Andere" of "Alle"
  • "Patiënt" = om attesten op te nemen met betrekking tot Zorgaanpak met "type betaling = patiënt" (d.w.z. voor patiënten die geen derdebetalersregeling hebben).
  • "Mutualiteit" = om attesten op te nemen met betrekking tot Zorgaanpak met "type betaling = mutualiteit" (alleen voor patiënten met derdebetalersregeling). 
  • "Andere" = om attesten met betrekking tot Zorgaanpak met "soort betaling = andere" op te nemen.

  • "Alle" (optie binnenkort beschikbaar) = om de vorige 3 opties in hetzelfde rapport op te nemen. 

Bij Export type kies je voor "boekhouding op datum van attesten". De inhoud van het rapport wordt dan "Attesten". 

Het verslag bevat dan alle attesten die in de geselecteerde periode zijn gegenereerd (met de verschuldigde bedragen en hun terugbetalingsstatus). Voor de filter "Mutualiteit" omvat het rapport alle attesten die aan de mutualiteit in rekening zijn gebracht, zelfs indien zij van een datum vóór de geselecteerde periode dateren, op voorwaarde dat het attest gekoppeld is aan een factuur van de mutualiteit voor de geselecteerde maand. Voor de filter "mutualiteit" bevat het rapport zowel de door de patiënt zelf verschuldigde tegemoetkoming als het door het ziekenfonds verschuldigde bedrag.

Sessies gekoppeld aan een "andere zorgaanpak" en speciale codes zoals "no show" zijn ook in dit verslag opgenomen onder een "fictief" attestnummer. Het verslag is gemaakt op niveau van de attesten. Je krijgt dus één regel per attest. 

Rapport 2 l Overzicht van alle inkomsten op basis van de datum van de facturen in de geselecteerde periode en voor een geselecteerde kinesitherapeut

In het tabblad "Tarificatie", "Rapporten", kies "Algemene en boekhoudkundige rapporten" en selecteer je de gewenste periode en de kinesitherapeut voor wie je het rapport wil maken. 

Vervolgens selecteer je de juiste criteria waarvan je de facturen wil zien:

  • "Patiënt" = facturen opgesteld voor rekening van de patiënt (er zijn dus facturen met het totale door de patiënt verschuldigde bedrag voor een niet-derdebetaler patiënt en facturen met alleen het remgeld voor derdebetaler patiënten).
  • "Mutualiteit" = facturen voor rekening van de mutualiteiten (omvat dus de facturen met het bedrag dat het ziekenfonds moet betalen, en dus niet het remgeld)
  • "Andere" = voor rekening van derden uitgereikte facturen.
  • "Alle" (optie binnenkort beschikbaar) = om de eerste 3 keuzes in hetzelfde rapport op te nemen. 

Bij type export kies je voor "Boekhouding op factuurdatum" en de inhoud van het rapport worden "Facturen".

Het verslag bevat alle facturen die in de geselecteerde periode zijn gegenereerd (met de verschuldigde bedragen en hun betalingsstatus). Het verslag wordt gecreeërd op factuurnummer. Je krijgt dus één regel per factuur. Voor gevallen van betaling door derden moet je, als je de facturen van het tabblad Mutualiteit genereert, ook een patiëntenfactuur genereren. Als je dat niet hebt gedaan, zijn de bedragen van het remgeld niet zichtbaar met de filter "patiënt". Wij adviseren je dan om het eerste rapport te gebruiken (gebaseerd op de attesten). 

Rapport 3 l Overzicht van alle financiële inkomsten op basis van de datum van de ontvangen betalingen

Dit verslag wordt momenteel geoptimaliseerd. In het tabblad "Tarificatie", "Rapporten", kies "Algemene en boekhoudkundige rapporten". Selecteer de gewenste periode en de kinesitherapeut voor wie je het rapport wil genereren. 

Voor rekening van = "Patiënt" of "Mutualiteit" of "Andere" of "Alle".

  • "Patiënt" = om attesten op te nemen met betrekking tot zorgaanpak met "type betaling = patiënt" (d.w.z. voor patiënten die geen derdebetalersregeling hebben).
  • "Mutualiteit" = om attesten op te nemen met betrekking tot zorgaanpak met "type betaling = mutualiteit" (alleen voor patiënten met derdebetalersregeling). 
  • "Andere" = om attesten met betrekking tot zorgaanpak met "soort betaling = andere" op te nemen.
  • "Alle" (optie binnenkort beschikbaar) = om de eerste 3 keuzes in hetzelfde rapport op te nemen.

Het export type wordt dan "boekhouding op basis van betalingsdatum". En bij inhoud selecteer je ook "Attesten". Het verslag toont alle attesten waarvoor gedurende de geselecteerde periode een (volledige of gedeeltelijke) betaling is geregistreerd (met de verschuldigde bedragen en het bedrag van de terugbetaling).

Voor de filter "mutualiteit" bevat het rapport zowel het door de patiënt verschuldigde remgeld als het door de mutualiteit verschuldigde bedrag.

Sessies gekoppeld met een "Andere zorgaanpak" en speciale codes zoals "no show" zijn ook in dit verslag opgenomen onder een fictief attestatienummer.